zaterdag 5 september 2015

Koga Miyata Roadrunner 2.0

Enige maanden geleden heb ik de Koga afgemaakt en ik heb er inmiddels een flink aantal woon-werk-kilometers mee gereden. De meeste tijd deed ik dat in de middelste (3e) versnelling, welke ook de directe aandrijving van de versnellingsnaaf is. Het bijbehorende verzet is dan 52/20. De spreiding van de versnellingen is nogal groot, waardoor ik alleen met flinke meewind eens in de verleiding kwam op te schakelen naar 4. Versnelling 2 en 1 zijn wel eens gebruikt bij het beklimmen van een duin of het Kopje van Bloemendaal. Op de site van De Fietsenmaker kwam ik nog een Shimano Adamas 48-tands kettingblad voor 15 euro tegen en heb deze besteld. Deze is in de plaats gekomen van de dubbele 42/52-set, waarvan ik alleen de grootste gebruikte. Het idee is dat ik hierdoor ook meer gebruik ga maken van versnelling 4 (en wellicht ook 5?).
De oude kettingbladen gedemonteerd
Het nieuwe kettingblad gemonteerd
Ook heb ik een opzetstuur gemonteerd om langer en comfortabeler een wat meer aero-dynamische houding te kunnen aannemen. Vooral op de lange stukken langs de Leidsche Vaart is dat erg prettig. De achternaaf begon wat meer speling te krijgen, dus deze heb ik ook onderhanden genomen. De binnenkant droop van de olie, dus voorlopig hoef ik me daar geen zorgen over te maken. 
Nu de dagen weer korter worden heb ik de Sigma Mirage-set weer van de plank getrokken en gemonteerd. Is nog ouderwets halogeen-licht en ruim voldoende voor onverlichte wegen. Geen energiezuinige compacte led-verlichting, da's natuurlijk veel te modern op dit barrel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten